Tuesday 2 July 2013

PENGALAMAN PERGI KE CAMERON HIGHLAND

saya ingin menceritakan pengalaman saya pergi ke  CAMERON HIGHLAND bersama-sama keluarga.
kami sekeluarga menaiki kereta untuk pergi ke  CAMERON HIGHLAND. kami sekeluarga menyewa sebuah hotel selama 3 hari 2 malam. . pada hari 1 kami sekeluarga pergi ke taman rama-rama. di taman rama-rama saya merlihat pelbagai sepises rama-rama yang menarik. dan kami pergi ke taman bunga dan tanaman sayuran. di taman bunga ibu membeli lima pekat bijik benih bunga yang barlainan.
ayah pula membeli sebuah pokok kaktus yang kecil untuk membuat hiasan di rumah. saya pula membeli
2 bijik benih bunga  yang berlainan. kami sekeluarga pun pergi ke taman strawberi . saya melihat bayak strawneri ada berwarna hijau putih dan ada yang berwarna merah . ibu saya lelah membeli jeruk strawberi dan strawberi.selepas itu kami pun pulang ke hotel semula. pada ke 2  kami di kameron kami sekeluarga pergi ke ladang teh di sana saya merlihat bayak pokok teh di sana-sini . kemudian kami sekeluarga melihat cara pemerosesan daun teh ke pada serbok teh. selepas itu ibu membeli dua kotak teh  berpesisah 
strawberi dan angur. kami pun pulang ke hotel .pada hari ke 3 kami di cameron . kami sudah bersiam untuk pulang ke melaka. bergitulah pengalaman saya di cameron highland.sekian terima kasih..















No comments:

Post a Comment