Thursday 18 July 2013

PENGALAMAN SAYA PERGI KE ZOO MELAKA

 saya ingin menceritakanpengalaman saya pergi ke zoo melaka. saya telah pergi ke zoo melaka dengan keluarga saya dan abang along saya. saya melihat pelbagai haiwan di zoo melaka terdapat burung hantu ,burung merak dan burung layang-layang dan sebagainya, zoo melaka mempunyai singa,harimau, cita, harimau hitam, dan pelbagai sepesis hidupan liar. saya telah mendapat pengetahuan tentang sepisis keluarga
 kucing. singa,harimau ,cita dan kucing perliharaan kita adalah dari keluarga kucing. singa harimau dan cita menjadi semakin pupus di sebabkan oleh manusia . oleh sebab itulah singa , harimau dan cita semaki pupus di dunia ini.  jadi kita mestilah menjaga sesama kita tidak kesahlah haiwan atau manusia kiat semua adalah ciptaan allah. sekian terima kasih............

No comments:

Post a Comment